Meer sales? Wij verklappen ons geheim - Nowherdays
arrow_drop_up arrow_drop_down
Meer sales? Wij verklappen ons geheim
12 april 2021 

Meer sales? Wij verklappen ons geheim

Heb je geen idee hoe je over die onzichtbare drempel van traditioneel verkopen heen stapt? Niet getreurd, in dit blog lees je namelijk meer over de methode die wij al jaren inzetten als onze verkoopmethode én die heel succesvol is gebleken, namelijk: lanceren.

Houd je verkoop in eigen hand

Lanceren is een methode om jouw aanbod te verkopen. Het geeft je business een boost, want je focus ligt helemaal op sales. Elke lancering heeft een begin en een eind. Deze periode kan variëren van een paar dagen tot een paar weken. Door lanceringen te houden, kun jij zelf plannen wanneer je verkopen binnenkomen. Zo heb je meer grip op je omzet.

Deze techniek is de afgelopen jaren ontzettend populair geworden, in zowel Amerika als in Nederland. Het begon ooit met de traditionele sales-mail. Potentiële klanten ontvingen één mail waarin het product werd aangeprezen en onderaan werd afgesloten met een call to action: de koop. Wat bleek, de conversie viel zwaar tegen. De mail werd daarna in stukken geknipt en verzonden. De verkopen kwamen in veelvoud binnen. Et voilà, het begin van lanceren!

Er zijn verschillende type lanceringen die we op dit moment gebruiken, maar we lichten er twee uit.

Methode 1. Geen e-maillijst? Geen probleem

Vaak denken we dat we een grote e-maillijst nodig hebben om te kunnen verkopen. Natuurlijk is het mooi wanneer je onwijs veel mensen op je mailinglijst hebt staan, maar wanneer je net begint, heb je dit niet. Bij deze methode van lanceren is een grote lijst dan ook niet nodig. Zie deze methode dan ook als jouw pilot versie. Je test wat wel en niet werkt. Verzamel de feedback en verwerk deze. Deze lancering is niet alleen voor beginners maar ook voor ondernemers die een nieuw product willen creëren en lanceren.

In deze lancering heb je veel contact met je doelgroep. Dat kan via:

– E-mail
– Persoonlijk contact
РEnqu̻tes
– Online calls

Voor deze lancering is een klein bereik voldoende.

LEES MEER: Hoe verkoop je meer in minder tijd

Methode 2. Evergreen lanceren

Je hoeft niet elke keer een nieuwe lancering uit te denken. Je kunt namelijk een lancering vaker herhalen. Het voordeel hiervan is dat je steeds beter wordt in wat je doet. Je hebt namelijk gaandeweg de feedback verwerkt, je aanbod gefinetuned en verbeterd, zodat de resultaten (de verkoop) steeds beter gaat. Wanneer je vaak een lancering hebt gedaan en je uiteindelijke lancering ijzersterk is, dan kan je een evergreen lancering bouwen. Dat houdt in dat jouw lancering altijd door blijft gaan. Een voorbeeld van een evergreen lancering is een webinar. Die kun je bijvoorbeeld opnemen en steeds laten draaien. Je kunt er ook voor kiezen om de lancering deels te automatiseren en deels live te doen. Zo kun je bijvoorbeeld alle e-mails automatisch laten gaan, maar nog wel live de webinars geven.

Tip: Denk eraan dat je geen data of seizoenen noemt als je een evergreen lancering hebt.

Belangrijk is om te blijven vragen om feedback van je klanten, zodat je goed weet waar hun behoefte ligt en wat je nog kunt verbeteren. Zo zorg je ervoor dat je product perfect aansluit bij de wensen van je klanten. Wanneer je regelmatig lanceringen draait, kom je in een cirkel terecht waarin je steeds beter wordt, je e-maillijst steeds groter wordt en steeds meer mensen met je willen samenwerken.

Tot volgende week!

”Together we will make a difference”

 

Blijf ook via onze social mediakanalen op de hoogte:

Instagram: @nowherdays
Facebook: @nowherdays
LinkedIn: @nowherdays

Over de schrijver
Nowherdays staat voor onafhankelijke vrouwen van nu. Het is onze missie om jou te helpen goed te kunnen leven van je bedrijf. We inspireren je op dit platform middels onze blog's en video's over (online) ondernemen. Met onze cursussen en opleidingstrajecten helpen we je een succesvol bedrijf te bouwen zodat jij meer (financiële) vrijheid ervaart.
Reactie plaatsen

We maken gebruik van Cookies