Creëer een continue stroom aan omzet en winst met 1 simpele methode
Creëer een continue stroom aan omzet en winst met 1 simpele methode
24 januari 2022 
4 min. leestijd

Creëer een continue stroom aan omzet en winst met 1 simpele methode

Gaan jouw verkoopgesprekken stroperig en moeilijk? En kijk je er tegenop om het volgend salesgesprek te voeren? Het is geen geheim dat veel vrouwelijke ondernemers het enorm spannend en lastig vinden om hun product of dienst te verkopen. Vaak komt dit helaas door de verouderde verkoopmanier. Deze manier van verkopen brengt continue afwijzing met zich mee, mensen zitten namelijk vaak niet op je te wachten waardoor verkopen iets wordt waar je je liever niet mee bezig houdt.  

Maar je weet ook dat je als ondernemer hier niet onderuit kan. Zonder verkoop, geen inkomsten. Laat dit nu de belangrijkste drijfveer zijn voor het runnen van jouw succesvolle bedrijf. Hoe meer klanten je hebt, des te beter dat voor je bedrijf is. Het houdt je bedrijf namelijk draaiende en zorgt voor groei.  

Sinds ik online ondernemer ben heb ik mijn oude verkooptechniek overboord gegooid. Want wie heeft er nu tijd om elke dag 50 telefoontjes te plegen, waar misschien maar een één verkoop uit voortkomt. Sinds ik mijn huidige verkooptechniek gebruik, heb ik veel meer plezier in het verkopen en sta ik meer in verbinding met mijn klanten. Ik heb het over de lanceermethode.  

Lanceren is de toekomst 

Lanceren is dé perfecte verkoopmethode voor jouw online bedrijf. Door te werken met lanceringen, heb je zelf de regie in handen wanneer er verkopen binnenkomen. Op deze manier heb je dus meer grip op je omzet. Maar eerst, wat is lanceren eigenlijk? Dit is een methode om jouw product of dienst te verkopen. Je focus ligt gedurende een bepaalde periode volop op verkoop. Ideaal voor je omzet, want deze krijgt hierdoor een flinke boost.  

Kies de lancering die bij je past 

Er is voor iedereen een goede lanceermethode. Of je nu businesscoach bent, VA of diëtist. Het is geen one fits all-methode, je kunt het namelijk zo eigen maken als je zelf wilt. 

Daarnaast kan je als startende online ondernemer al lanceren zonder dat je daadwerkelijk een product of dienst hebt. ‘Hoe dan??’ hoor ik je vragen. Het geheim is dat je terwijl je lanceert je product/dienst creëert. Op deze manier bouw je aan je relatie met je doelgroep en kan je iets creëren waar écht behoefte aan is.  

Jouw pilot lancering 

Zie deze eerste lancering dan ook als een pilot versie. In deze fase test je namelijk wat wel werkt en wat niet. Alle feedback verzamel je zodat je je product/dienst kan verbeteren voor je volgende lancering. Voor je allereerste lancering heb je geen groot bereik nodig. Ik raad je aan om tussen de 10 – 50 klanten aan te trekken zodat je genoeg feedback binnenhaalt om je product/dienst te kunnen verbeteren.  En als je dit aantal niet haalt is dat ook helemaal niet erg. Kijk dan of je via je netwerk het aantal kan aanvullen met mensen die tot je doelgroep behoren. Zelf ben ik ook met kleine lanceringen gestart en draai nu grotere lanceringen waarmee we 150.000 euro omzet realiseren binnen 14 dagen. Om een lancering te draaien, heb je een goede voorbereiding nodig. Wij werken met een 5 stappenplan. 

In 5 stappen naar een goede lancering 

Ik geef je, aan de hand van de 5 stappen, een voorbeeld van een pilotlancering die je kunt doen wanneer je al een product of dienst hebt en een klein bereik op social media. Laten we zeggen dat je vrouwen wilt helpen met afvallen en gezonder worden. 

Stap 1. Story 

Kies een probleem, uitdaging of thema wat speelt bij je doelgroep; dit kan voor ons voorbeeld zijn de maand januari (na de feestdagen) wanneer men zich voorneemt om gezonder te leven. Het thema is dan een paar kilo kwijtraken na de feestdagen en gezond het nieuwe jaar starten. 

Stap 2. Middelen  

Je kiest er bijvoorbeeld voor om social media te gaan inzetten (Instagram, Facebook, LinkedIn) en je e-maillijst. Misschien heb je een aantal klanten eerder 1-op-1 geholpen en daarvan heb je mogelijk een e-mailadres. Verzamel alle e-mailadressen die je hebt en maak een lijstje. Al kan je maar 50 e-mailadressen verzamelen, daar kan je al mee starten. 

Stap 3. Planning 

Wanneer ga je de lancering plannen? Maak voor jezelf een concrete planning. Hou er in je planning rekening mee dat een lancering 2 tot 4 weken duurt, zonder voorbereiding. Zorg er dus in dit voorbeeld voor dat je bijvoorbeeld in december je voorbereidingen doet en in januari je lancering plant. 

Stap 4. Content  

Welke waarde kan je geven aan je potentiële klanten? Welke kennis kan je delen? Kan je een webinar geven met 5 tips hoe je na de decembermaand kunt afvallen? Kan je een e-book schrijven? Of wat dacht je van een challenge met een groep vrouwen om samen een week lang aan de slag te gaan met een gezonde lifestyle? 

Stap 5. Actie  

Schrijf alle acties op die nodig zijn om de lancering voor te bereiden. Maak eerst een keuze hoe je lancering er precies uit gaat zien en schrijf dan alle acties die je moet doen uit. Denk aan; webinarslides maken, e-mails schrijven en inplannen, social media posts schrijven en inplannen en websitepagina’s maken. 

Een goede voorbereiding voor je lancering is dus enorm essentieel. Besteed hier zorgvuldig aandacht aan, want er zijn veel acties nodig om een succesvolle lancering te doen. In het begin is het even wennen en moet je het lanceren onder de knie krijgen maar als je even verder bent en de kneepjes van het vak leert kennen dan gaat er een wereld voor je open. Een wereld van meer financiële vrijheid en rust in je bedrijf. 

Zullen we samen lanceren? 

Wil je zelf ook leren lanceren en hier meer over ontdekken? We zijn deze week begonnen met de gratis cursus  ‘Bouw een Succesvol Online Bedrijf’. Tot en met 29 januari geef ik dagelijks een live Masterclass waarmee jij aan de slag kan met het bouwen van jouw succesvolle online bedrijf. Elke dag, 6 dagen lang, kun je live masterclasses volgen, meedoen met onze Instagram Challenge en maak je kans op prijzen t.w.v. 4595 euro.    

Deze masterclasses kan je verwachten: 

  • Maandag 24 januari om 10.00 uur de Masterclass ‘Start je online Bedrijf’ 
  • Dinsdag 25 januari om 10.00 uur de Masterclass ‘Een Winstgevend Verdienmodel’ 
  • Woensdag 26 januari om 10.00 uur de Masterclass ‘(Online) Marketing’ 
  • Donderdag 27 januari om 10.00 uur de Masterclass ‘Succesvol Lanceren’ 
  • Vrijdag 28 januari om 10.00 uur de Masterclass ‘Succes Blueprint’ 
  • Zaterdag 29 januari september om 10.00 uur de Masterclass ‘Creëer 10x meer resultaat’ 

Ben je er ook bij? Meld je hier aan. Wanneer je je aanmeldt kun je de Masterclasses via onze online leeromgeving terugkijken. Handig wanneer je even iets terug wilt zien. Dus schroom niet en meld je hier nog last-minute aan! 


Tot in de Masterclass! 

Paulien
Happy Founder Nowherdays 


”Together we will make a difference” 


Blijf ook via onze social mediakanalen op de hoogte: 

Instagram: @nowherdays 
Facebook: 
@nowherdays 
LinkedIn: @nowherdays

Over de schrijver
Nowherdays staat voor onafhankelijke vrouwen van nu. Het is onze missie om jou te helpen goed te kunnen leven van je bedrijf. We inspireren je op dit platform middels onze blog's en video's over (online) ondernemen. Met onze cursussen en opleidingstrajecten helpen we je een succesvol bedrijf te bouwen zodat jij meer (financiële) vrijheid ervaart.
Reactie plaatsen