Hoe Verkoop je Meer in Minder tijd?
Hoe Verkoop je Meer in Minder tijd?
03 februari 2020 
3 min. leestijd

Hoe Verkoop je Meer in Minder tijd?

Girlbosses, opgelet. Want we gaan een hele belangrijke lifehack met je delen. Dit gaat ervoor zorgen dat je een beter resultaat gaat behalen want met deze methode verkoop jij meer in minder tijd. Het is een bewezen succesvolle methode die we wij al jaren inzetten en die we nu gratis met je gaan delen. Dit is écht een kans die nog maar weinig ondernemers benutten. Are you ready?

Traditioneel verkopen
De traditionele manier van verkopen bestaat uit een hoop tijdrovende manieren van acquisitie doen; Zoals BNI ontbijtjes en suffe netwerkborrels. Misschien herken je het wel, van die netwerkbijeenkomsten waar (vaak nog oudere) mannen elkaar kennen in een soort van old-boys network. Als je daar als (jonge) vrouw tussenstaat krijg je wel de aandacht, maar wellicht niet vanwege je job. Herkenbaar?

Heb jij ook moeite met die traditionele manier van verkopen? Vind je daarom verkopen ook lastig? En voel jij je ook een vervelende verkoper wanneer je geforceerd nieuwe klanten naar binnen probeert te leuren? Vreselijk toch en naar mijn mening totaal niet meer van deze tijd! Anno 2020 is er een nieuwe manier, een manier die waarschijnlijk ook veel beter bij jou past!

 

Lanceren ladies!

Anno 2020 is het toverwoord: Lanceren! Wij delen in dit blog de nieuwe manier van verkopen. Lanceren geeft je de vrijheid waar je naar op zoek bent als ondernemer én geeft je business een boost. Zodat jij je business nog succesvoller kan inrichten, meer kunt verkopen en dus meer mensen kunt helpen met jouw product of dienst. Wat we met je delen is onderdeel van onze cursus ‘Lanceren’. Deze cursus is onderdeel van onze nieuwe trajecten waarin we je alles leren over lanceren.

De 4 fasen van lanceren

1. Pre-pre lancering
In deze eerste fase begin je met het opbouwen van ‘excitement’ rondom je lancering. Je wilt mensen wakker maken zodat ze op het puntje van hun stoel gaan zitten in afwachting wat je gaat aankondigen. Je triggert je potentiële doelgroep via social media en je nieuwsbrief en kondigt aan dat er iets gaat gebeuren. Je geeft een tipje van de sluier zodat mensen nieuwsgierig worden en aandacht hebben voor wat je verder gaat vertellen.

2. Pre-lancering
Je bouwt de spanning verder op door middel van een interactieve actie. Een winactie bijvoorbeeld of een challenge, waarbij je leads genereert en iets weggeeft van je dienst of product. Je winactie gaat viral wanneer je mensen vraagt om elkaar te taggen. In deze fase staat het geven van waarde centraal, je wilt je potentiële klant beter leren kennen. Zie het als het opstarten van een vrienschappelijk relatie. Jij wilt hen beter leren kennen en je vertelt iets over jezelf. Zorg in deze fase voor veel interactie door het stellen van de juiste vragen.

3.  Lancering
Op dit moment weet je wie er interesse heeft in jou en je business. In de derde fase doe je een onweerstaanbaar aanbod dat perfect aansluit op de behoefte van je doelgroep. Je kunt je aanbod lanceren middels bijvoorbeeld een webinar of e-mail . Bij dit eenmalige aanbod voeg je exclusieve bonussen toe en je laat je actieprijs gelden tot een bepaalde datum. Tijdens de lancering is het belangrijk om goed contact te hebben met je doelgroep en om vragen te beantwoorden. Goed 1-op-1 contact zorgt voor een hoge conversie oftewel verkopen.

4.  Post-lancering
Dit is het beste moment om je klanten te benaderen en wordt helaas vaak vergeten! Je potentiële klant is nu helemaal aangehaakt en je bent gestart met het opbouwen van een echte relatie. Je kunt vanaf nu actief je potentiële klant gaan benaderen (bijvoorbeeld telefonisch) om persoonlijk in contact te komen en te vragen of je hem of haar ergens bij kunt helpen. Met deze 4de stap verdubbelen wij bij Nowherdays de verkopen tijdens een lancering! Een belangrijke fase die je dus niet wilt overslaan.

Dit kan vanaf nu zomaar ook jouw succesvolle verkoop formule zijn!

Je weet nu dat je een switch moet gaan maken van de traditionele manier van verkopen naar Lanceren maar we zijn er nog niet helemaal. Naast een goede lanceer strategie heb je 15 onderdelen nodig om een Succesvol Bedrijf te bouwen. Alle puzzelstukjes samen vormen namelijk jouw unieke strategie. Dit is iets waar we de laatste jaren onderzoek naar hebben gedaan. En wat blijkt? De meeste ondernemers slagen er helaas niet in om zelf de puzzel te leggen. Ze missen een commerciële strategie waardoor helaas maar liefst 50% van de startende bedrijven binnen 5 jaar niet meer bestaat. Wij vinden dat dit moet gaan veranderen! Wil jij toegang tot de cursus Lanceren en alles leren over Succesvol verkopen middels lanceringen? En wil je toegang tot dé 15 onderdelen om een Succesvol Bedrijf te bouwen?

Vraag dan een GRATIS Groeigesprek aan waarin je alle vragen kunt stellen aan één van onze coaches over onze nieuwe Trajecten waarin deze 15 essentiële onderdelen voor jouw resultaatverbetering gaan zorgen. We kijken graag met je mee naar je plannen en geven je vrijblijvend advies hoe je je doelen voor 2020 kunt realiseren. Claim nu snel je plek via www.dutchgirlboss.nl/groeigesprek

Over de schrijver
Nowherdays staat voor onafhankelijke vrouwen van nu. Het is onze missie om jou te helpen goed te kunnen leven van je bedrijf. We inspireren je op dit platform middels onze blog's en video's over (online) ondernemen. Met onze cursussen en opleidingstrajecten helpen we je een succesvol bedrijf te bouwen zodat jij meer (financiële) vrijheid ervaart.
Reactie plaatsen