Het geheim van online succes
Is online succes voor jou ook weggelegd? Ja! Bij Nowherdays geloven we dat elke vrouw het verdient om een succesvolle (online) business op te starten en te runnen, zodat jij financieel onafhankelijk kunt worden.
Sinds vorig jaar is gebleken hoe belangrijk het is om je business online goed ingericht te hebben. Ook als offline ondernemer zijn er volop kansen om je online aanwezigheid te vergroten. Zelfs wanneer je een praktisch beroep hebt zoals kapster. Ja, het kan echt. Denk vooral in mogelijkheden en niet in obstakels en drempels.
Je vraagt je nu waarschijnlijk terecht af ‘Maar wat is nu het geheim van online succes??’. In deze blog vertellen we je welke knoppen jij moet draaien om online succes te behalen met je online business. Let’s start!
Ken jezelf en je klant door en door
Voordat je aan de slag gaat met het online profileren van jezelf en je bedrijf, moet je eerst wat zaken helder hebben. Je bent gaan ondernemen omdat je een bepaalde levensstijl wil najagen of omdat je heel graag een specifieke groep mensen wil helpen met het probleem dat ze momenteel hebben en waar jij de oplossing voor hebt. Daarom is het belangrijk om je (potentiële) klanten, die uiteindelijk je doelgroep vormt, goed te kennen. Maak een overzicht en denk na over de volgende vragen:
- Waar is je klant in geïnteresseerd?
- Waar loop hij/zij tegenaan?
- Wat zijn de pijnpunten?
- Waar zoekt hij/zij naar informatie?
- Wie is je klant? m/v, leeftijd etc?
- Hoe komt hij/zij bij jou terecht?
Het is de bedoeling dat je je goed verdiept in wie je klant is en met welk probleem je hem/haar kan helpen. Neem de tijd, onderzoek en luister! Praat met je klanten en vraag om feedback, zodat je telkens je aanbod kunt verbeteren.
LEES OOK: Ondernemen in de zomer, zo zit je niet stil
Verdiep je meer in online marketing
Veel ondernemers vinden (online) marketing ‘een ver-van-mijn-bedshow’. Maar wanneer je online succesvol wil zijn, is het belangrijk om je te verdiepen in online marketing. Een goede marketingstrategie is essentieel voor het succes dat je wil bereiken. Je online marketingstrategie is namelijk pas effectief wanneer je dit op een juist manier inzet. Weet je niet waar je moet beginnen? Pak het stap voor stap aan.
- Wat doen je concurrenten?
- Wat kan jij anders doen dan dat zij nu al doen?
- Welk soort content maken en gebruiken ze?
- Welke kanalen zet jij in en welke content past daar het beste bij?
- Wat is de boodschap dat je wil overbrengen?
Online marketing is niet alleen maar online aanwezigheid. Je moet je ook verdiepen in wat meer technische zaken zoals…
- Het groeien van een e-maillijst;
- Kennis over je website;
- Data van je social kanalen en je website.
Wanneer je kennis hebt van online marketing, zul je merken dat je hiermee je bedrijf een boost kunt geven.
Vergroot je online zichtbaarheid
Misschien wel een van de meest gegeven adviezen vandaag de dag: werk aan je zichtbaarheid. Dat betekent niet alleen posten op je socials wanneer je zin hebt, dat is niet goed genoeg. Je online zichtbaarheid bestaat uit verschillende onderdelen. Heb je een website? Zorg dat deze dan SEO technisch helemaal klopt. Schrijf blogs met daarin de juiste zoekwoorden verwerkt en doe aan linkbuilding. Deze dingen zorgen ervoor dat je goed wordt gevonden door Google en dat jouw website een belangrijke site is in je branche. Nu weer terug naar je socials. Wees letterlijk zichtbaar. Post content met jezelf, ga live in je Facebookgroep of op Instagram, neem YouTube-video’s op. Hierbij is het wel belangrijk dat je dit consistent blijft doen. Post niet de ene keer 2 keer per week en de andere keer 5 keer. Je publiek weet zo namelijk niet wat te verwachten van je. Door consistent te publiceren en regelmatig te verschijnen op je kanalen, zorgt ervoor dat je het vertrouwen wint van je publiek.
Monitoren van je statistieken
Online cijfers zijn voor elke ondernemer en bedrijf tegenwoordig snel te achterhalen. Heb je een bepaalde Facebookcampagne ingezet, dan kun je deze meteen analyseren in je advertentie beheer. Wil je weten waar je websitebezoekers vandaan komen of waar ze naar zoeken op je website? Dan kan Google Analytics je daar goed bij helpen. Hou je online cijfers in de gaten, zo weet je precies aan welke knoppen je moet draaien om het juiste resultaat te behalen.
Online succes gaat niet over één nacht ijs. Het is een proces van testen, uitvoeren, weer testen en uitvoeren. Op een gegeven moment heb je je eigen code gekraakt! Met de juiste strategie, tools en inzicht zorg jij ervoor dat je online succes behaalt.
Tot volgende week!
”Together we will make a difference”
Blijf ook via onze social mediakanalen op de hoogte:
Instagram: @nowherdays
Facebook: @nowherdays
LinkedIn: @nowherdays